Rashladite svoj dom, klonite se vrućine, rashladite tijelo i pijte dovoljno tečnosti, pomozite drugima – samo su neke od preporuka kako se zaštititi od velikih vrućina.

Vrućine mogu potaći iscrpljenost i toplotni udar te mogu pogoršati postojeća stanja, poput kardiovaskularnih, respiratornih, bubrežnih ili mentalnih bolesti, a za vrijeme trajanja velikih vrućina treba se pridržavati savjeta zdravstvenih ustanova.

Građanima se savjetuje da rashlade tijelo i piju dovoljno tečnosti koja se u većoj mjeri gubi znojenjem, čime dolazi do dehidracije. Preporuka je piti negaziranu vodu te konzumirati niskokalorične napitke bez kofeina, alkohola i šećera.

Treba izbjegavati direktan boravak na suncu u periodu od 10:00 do 17:00 sati, posebno djeca, trudnice, starije osobe, srčani bolesnici i bolesnici s hroničnim bolestima, dok se osobe koje rade na otvorenom trebaju češće odmoriti, skloniti u hlad i unositi tečnost svakih 30 minuta.

U najtoplijem dijelu dana treba izbjegavati izlazak na otvoreno i fizički rad, a preporučuje se i redovno korištenje sredstava sa zaštitnim faktorom.

Građani trebaju nositi laganu svijetlu odjeću od prirodnih materijala i zaštititi glavu od sunca, a prostor u kojem žive trebaju rashladiti koristeći hladniji noćni zrak. Danju treba zatvoriti prozore i spustiti roletne te isključiti što je više moguće električnih uređaja u domu.

Posebno se upozorava da se djeca i životinje ne smiju ostavljati u parkiranom vozilu.

Izvor: N1