I dok sigurnosne provjere poput potvrde primatelja uplate i obavezne naknade rade na tome da budemo sigurniji, pojavljuju se nove prijetnje u obliku AI slika i pojedinačno ciljanih prevara u više koraka.

1. Krađa identiteta: Gotovo ste sigurno čuli za krađu identiteta – gdje vas prevaranti prevare porukom ili e-poštom za koje se tvrdi da dolaze od banke, neke tvrtke ili državnog tijela. Ali, što je to sa ‘spear phishingom’? Izraz opisuje lično ciljani pokušaj krađe identiteta, u kojem prevaranti koriste vaše podatke – kompromitirane u ranijoj fazi – kako bi vas uvjerili da su pouzdana organizacija s kojom inače poslujete.

Lični podaci koji se koriste u spear phishingu mogu potjecati iz velikog broja izvora, uključujući velike povrede podataka, otvorene profile na društvenim mrežama ili prethodne prevare u kojima ste predali svoje podatke, a da niste ni svjesni.

2. ‘Tapkanje’: Ova prevara bizarnog naziva navest će vas da kliknete i izvršite radnje na svom telefonu ili uređaju, a da toga niste ni svjesni. Funkcionira tako da vam prikazuje gumb za koji mislite da se može kliknuti – ali ne možete. To je samo lažni zaslon dizajniran da prikrije stvar na koju zapravo klikate. Na primjer, možda mislite da igrate mobilnu igru, ali elementi igre na zaslonu samo su maska.

Daleko od zarađivanja bodova u igri, vaši se klikovi zapravo primjenjuju na nevidljivi zaslon ispod, gdje nesvjesno kupujete unutar aplikacije ili se prijavljujete na mjesečnu pretplatu. Kako biste smanjili rizik da postanete žrtva ove prevare, instalirajte samo aplikacije iz renomiranih trgovina aplikacijama kao što su App Store ili Google Play Store i prije preuzimanja pročitajte recenzije korisnika.

3. Quishing: Čini se da su QR kodovi stvarno uzeli maha tokom pandemije, kada su nas restorani tjerali da ih skeniramo kako bismo mogli naručivati ​​sa svojih telefona i minimalizirati interakciju s osobljem. No, kao i sa svim ostalim, kibernetički kriminalci su ih iskoristili kako bi prevarili žrtve da koriste određene stranice. Ova prevara poznata je kao ‘quishing’ ili QR phishing.

Kriminalci su se pouzdali u činjenicu da smo skloni pretpostaviti da su takvi kodovi autentični i skenirati ih bez razmišljanja. Na primjer, posljednjih godina lažni QR kodovi koje su prevaranti zalijepili na automate za parkiranje pogrešno su usmjeravali vozače na lažne aplikacije za plaćanje, gdje su se nesvjesno upisali na skupe mjesečne pretplate.

Uvijek idite direktno na web mjesto tako da potražite tvrtku na tražilici ili trgovini aplikacija i odaberete najrelevantniji organski rezultat. Pripazite na prevare s oglasima za pretraživanje koji se mogu pojaviti na vrhu stranica s rezultatima na tražilicama jer je nedavna istraga otkrila da prevaranti oponašaju legitimne tvrtke na Googleu, Yahoou i Bingu.