Konobari su potvrdili kako uvijek pretpostavljaju ko će iz društva platiti račun, a onda prate tu dinamiku i toj osobi pružaju najviše pažnje
Jedno od njih je, pisali su iskusni, suptilno klimanje glave prilikom primanja narudžbe ostavlja utisak kako je gostu pružena potpuna pažnja zbog čega on dobija na važnosti. Osim što izgleda kao da ga se sluša bez prestanka, klimanje glavom popraćeno uz nazive određenih jela ili pića može potaknuti želju za njima jer izgleda kao da ih konobar odobrava, a ljudi vjeruju kako oni znaju sve o ugostiteljskom objektu u kojem rade.
Ako se radi o mjestu više kategorije, konobari će uz večeru rado napraviti nešto čime će zabaviti goste. Ne mora se raditi o nekom velikom spektaklu, dovoljno je impresionirati goste svojim vještinama. Ponekad je to specijalno flambiranje nekog jela, žongliranje flašama pića ili pak nešto treće, što fantastično izgleda i odaje utisak kako konobar zaista zna svoj posao. Ljudima obično nije problem pravom profesionalcu ostaviti koju marku više nego što su planirali.
Dobro pamćenje najbolji je prijatelj svakog konobara ne samo u situacijama kada primaju narudžbu već i tokom cijelog radnog vremena. Osim narudžbe, važno je zapamtiti poneke detalje poput imena ili isječaka iz razgovora koji su se s njima vodili. Ako mu konobar zapamti ime, pojedinac se lakše zbližava s osobljem restorana, a ako još i zapamte koje mu je omiljeno piće ili šta uvijek jede, rado će ostaviti obilan bakšiš.
Konobari su potvrdili kako uvijek pretpostavljaju ko će iz društva platiti račun, a onda prate tu dinamiku i toj osobi pružaju najviše pažnje. Jedan od malih trikova kojima se koriste je i onaj da s tom osobom pokušaju ostvariti lagani dodir rukom po ramenu ili ruci kako bi ostvarili prisniji odnos.
Posebnu pažnju konobari mogu posvećivati vašoj djeci ili ljubimcima, ali to ne mora značiti da im je zaista stalo. Konobari znaju kako će ovo raznježiti svakog pojedinca i to ponekad znaju iskorištavati tako da im posvete posebnu pažnju koja najčešće rezultira velikim bakšišom zbog ljubaznosti.
Važno je osigurati da se gost osjeća kao kod kuće, a tome dobro može poslužiti i uspostavljanje razgovora. “Neki ljudi uvijek razgovaraju s konobarima. Važno je taj razgovor nastaviti, a ne samo se smješkati i otići. Ako se u taj razgovor još može unijeti i neka šala koja se u njega uklapa, to je pun pogodak”, rekla je Barbara V., sezonska konobarica koja zbog svojeg ljubaznog ponašanja i profesionalnog stava putem bakšiša zaradi dodatnu polovinu plate. Na portalu Theeverygirl, dugogodišnja konobarica napisala je tekst o stvarima koje konobari ne podnose da gosti rade.
Također, ako naručujete hranu za ponijeti bilo bi lijepo ostaviti bakšiš i u takvim situacijama. “Imamo samo dvije ruke, baš kao i vi. Zato imajte na umu, ako je gužva, da nismo u mogućnosti jako brzo obaviti ono što bismo mogli da nije gužva u restoranu. Imajte razumijevanja za to i pokušajte pozvati konobara za dodatne narudžbe za sve za stolom, a ne jedan po jedan svakih nekoliko minuta.”
“Nerijetko su plate konobara tek osnovne, što znači vrlo male, pa mnogi zavise od bakšiša. Ako ste u mogućnosti, ostavite bakšiš, to nam znači mnogo.” “I mi smo ljudi koji griješe, zato nam recite ako smo vam nešto zaboravili donijeti. Dajte nam priliku da ispravimo propust, nemojte nas napadati. Nemojte nas kažnjavati tako da ne ostavite bakšiš jer vam se jelo našeg kuhara nije svidjelo. Frustrirajuće je kada nam ne date priliku da vam pokušamo učiniti boravak i konzumaciju jela kod nas što ugodnijima.”




