Petnaest proizvođača u SAD uvelo je ove godine u skoro sva svoja nova putnička vozila uređaje za spasonosno automatsko kočenje u slučaju nužde, ispunjavajući obavezu dobrovoljno preuzetu prije šest godina.
Sistem za automatsko kočenje u slučaju nužde može otkriti predmete na putu i zaustaviti ili usporiti vozilo, sprečavajući sudar ili ga učiniti manje teškim.
IIHS računa da će se time spriječiti 42.000 sudara i 20.000 povreda do 2025. godine. Istraživanje tog instituta je pokazalo da je već upola manji broj naletanja odpozadi onih vozila koja imaju upozorenje na sudar i sistem za automatsko kočenje u slučaju nužde.
Dvadeset proizvođača automobila je u sporazumu s IIHS-om i Nacionalnom administracijom za bezbednost saobraćaja na putevima (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) 2016. obećalo da će ti kočioni sistemi postati standardni za većinu njihovih novih modela. NHTSA, agencija američke vlade, sada priprema zahtjev za ugradjivanje tih sistema u sva nova putničkim vozilima.
Proizvođači vozila su se takođe složili da od septembra 2025. godine sistem za automatsko kočenje u slučaju nužde bude standardna oprema za veća vozila, uglavnom za teške kamione.
Te sisteme sada imaju skoro sva nova putnička vozila u SAD koja proizvode Audi, BMW, Ford/Linkoln, Honda/Akura, Hjundai/Genesis, Mazda, Mercedes-Benz, Micubiši, Nisan/Infiniti, Stellantis, Subaru, Tesla, Tojota/Leksus, Folksvagen i Volvo.
Do 31. avgusta 2023, kada se završava tekuća godina ovogodišnjih modela, obećanje o ugrađivanju sistema za automatsko kočenje u slučaju nužde u većinu svojih vozila mora da ispuni preostalih pet kompanija: Dženeral Motors, Porše, Jaguar/Lend Rover, Kia i Maserati.
Dženeral Motors (GM), po prodaji vodeći proizvođač automobila u SAD, izvijestio je da 73 odsto njegovih modela ima tu tehnologiju ove godine, a da će 98 odsto dostići do kraja avgusta iduće godine, ako ne bude problema u lancu snabdijevanja delovima za ugradnju.



