Normalno pražnjenje crijeva može biti prekinuto zbog zatvora, kojeg pak mogu uzrokovati različiti faktori poput prehrane siromašne vlaknima i bogate masnoćama, stresa, smanjene fizičke aktivnosti, dehidracije, ali i uporabi određenih lijekova. Puno je stvari koje možete napraviti kako bi sutra zaboravili na problem koji vas je mučio.

Krećite se

Svi znamo da će kretanje pomoći našem organizmu da optimalno funkcionira, ali možda ne znate da će jutarnja šetnja i smanjiti simptome depresije – a postoji jaka poveznica između depresije i kroničnog zatvora. Nije potrebno sate provesti u parku, ali ako odvojite samo 10-ak minuta za šetnju i udahnete svjež zrak i izložite se sunčevim zrakama, mogli biste izbrisati psihološke simptome koji će pomoći i da se riješite psiholoških problema koji mogu uzrokovati zatvor.

Uzmite probiotik

Prema pisanju Harvard Health portala, dnevna doza probiotika može pomoći osobama koje pate od sindroma iritabilnog crijeva što može doprinijeti zatvoru. Svjetska zdravstvena organizacija definira probiotike kao žive mikroorganizme (dobre bakterije) koji, ako se konzumiraju u odgovarajućoj dozi kao dodatak hrani, imaju pozitivan učinak na zdravlje.

Svakodnevno i preventivno korištenje probiotika podrazumijeva konzumaciju prehrambenih proizvoda koji su prirodno bogati izvori tih kultura. U prvom redu u te skupine namirnica spadaju fermentirani mliječni proizvodi kao što su jogurt, acidofil, kefir, kiselo mlijeko i razni sirevi koje se, osim zbog kalcija, bjelančevina i drugih važnih hranjivih tvari, preporučuje svakodnevno konzumirati upravo kao prirodnu dnevnu dozu probiotika.

Magnezij bi mogao pomoći

Kako nešto tako malo poput suplementa magnezija može pomoći? Ne samo da je ovaj mineral dobar za kosti, već čini čuda i za probavni sustav. Prema pisanju Healthline portala, magnezij će opustiti crijeva te privući vodu u njih što će stolici olakšati prolaz. Od drugih vitamina mogu vam pomoći i vitamin C, B5 i B12.

Pazite što jedete

Možete li prestati jesti čips jednom kad vrećicu otvorite? Znate li što takva hrana radi vašim crijevima? Prije svega će poremetiti ravnotežu u crijevima i njihov rad. Ako želite što prije na toalet, zamijenite takve namirnice voćem i povrćem, a sve što sadrži zdrave masnoće je sigurno bolje za zdravlje probave od procesuiranje hrane. Dobre masnoće iz maslinova ulja mogu pomoći tako što će obložiti stijenke crijeva i pomoći lakšem kretanju stolice.

Ustanite

Možda se vaš radni dan sastoji od sjedenja na stolici, ali to ne znači da morate sjediti 13 sati. Ako imate mogućnosti stajati dok radite, iskoristite to jer će vam crijeva biti zahvalna. Upravo će ta navika spriječiti šanse da dođe do pretilosti, razvoja raka i kardiovaskularnih bolesti, stoji na stranicama Smithsonian.

Jutro započnite čašom vode s limunom

Svi ste već čuli da voda s limunom čini čuda, a izgleda da će pomoći i kod zatvora. Hladna voda u koju ste dodali malo soka limuna će pokrenuti probavu i spriječiti zatvor. Dobro bi bilo u danu popiti dvije čaše ovog napitka, piše Ordinacija.hr.