Sada znamo sedam finalista za izbor “Evropskog automobila godine 2021.”, odabrana među 29 kandidata: Citroen C4, Cupra Formentor, Fiat 500, Land Rover Defender, Škoda Octavia, Toyota Yaris i Volkswagen ID.3.
Da podsjetimo, u izbor mogu da uđu novi modeli koji su dostupni na najmanje pet evropskih tržišta u vrijeme glasanja. Šezdesetak sudija iz 23 evropske zemlje, skratili su listu jednostavnim glasanjem. Druga faza glasanja će biti obavljena do kraja februara, s tim što će vijesti o pobjedniku biti objavljene u martu.
Po tradiciji, proglašenje se obavlja u Ženevi, pred početak salona automobila. Ove godine, pobjednik će biti proglašen 1. marta, a podaci o događaju i lokaciji tek treba da budu određeni.
Drugi krug glasanja, u kojem se proglašava ukupan pobjednik, mnogo je složeniji u odnosu na prvu rundu. Svaki član žirija dobija na raspolaganje 25 poena, koje treba da rasporedi na sedam automobila, s tim što jedan model ne može da dobije više od 10 bodova. Takođe, dva automobila ne mogu biti na prvom mjestu, dok najmanje pet modela mora da bude ocijenjeno.
Kompletna presuda i komentari svakog pojedinačnog sudije u vezi s finalistima, biće prisutni uživo na internet stranici “Car of the Year”.
Pobjednik iz prošle godine je bio Peugeot 208, dok je 2019. trijumfovao Jaguar I-Pace, nakon “doigravanja” jer je bio po broju poena izjednačen s Alpineom A110.
Izbor za evropski automobil godine, koji se održava od 1964., dodao je tri nova sponzora za 2021. Devet automobilskih izdanja iz devet evropskih zemalja sada podržava ovu nezavisnu organizaciju i obezbjeđuje finansiranje; sponzorisanje od strane proizvođača je neprihvatljivo, nema stolova za prodaju tokom ceremonije dodjele priznanja, niti se naplaćuje dobitnicima i finalistima.
Ovogodišnja produžena lista od 29 kandidata je bila nešto kraća nego obično. Primjera radi, 2019. ih je bilo 38, dok će modeli koji nisu stigli na vrijeme, poput Mustanga Mach-E, ući će u širi izbor 2022.