Sigurnost putnika u avionu gotovo je u potpunosti u rukama osoblja, tako da piloti na komercijalnim letovima moraju da poštuju i određene stvari, ali na mnoge mogu i da utiču.
Primjera radi, piloti najčešće mogu da biraju kopilota s kojim bi htjeli da lete, a imaju i mogućnost izbora i osobe sa kojom ne žele da dijele kokpit, piše Pun kufer. Ipak, neka pravila nikako ne smiju da prekrše, a jedno od njih govori da pilot i kopilot ne smiju da jedu istu hranu.
Iako se pravilo na prvu može činiti čudnim, za njega postoje jako dobri razlozi, a oni su, naravno, sigurnosne prirode. Na primjer, ako nešto krene po zlu s obrokom jednog pilota i on se otruje hranom, drugi pilot neće doživjeti istu sudbinu te će moći da preuzme upravljanje avionom.
Važno je dodati da ta praksa nije propisana zakonom, ali je u pravilu donose same avionske kompanije kako bi što bolje zaštitile svoje putnike. Takođe, pilotima se savjetuje i izbjegavanje određene hrane prije leta, poput sirove ribe.
Trovanje hranom na letovima je rijetkost, ali zabilježeni su neki slučajevi.
Najpoznatiji je onaj iz 1982. godine, kad se pokvarenim pudingom otrovalo čak 10 članova posade uključujući pilota i kopilota, a da stvar bude gora, riječ je bila o prekookeanskom letu Njujork – Lisabon. Ipak, čak i tada piloti su zadržali pribranost i uspjeli su da se vrate u Boston.