Novo benzinsko gorivo Super E20, koje sadrži 20 posto bioetanola – dvostruko više u odnosu na poznati Super E10 – predstavlja novi korak ka klimatski prihvatljivijem prometu. Gorivo se od jeseni 2023. testira na jednoj benzinskoj stanici u njemačkom Mannheimu, s ciljem smanjenja emisija CO₂ i ovisnosti o fosilnim izvorima energije.
Prema podacima njemačkog autokluba ADAC i partnera iz industrije poput CropEnergiesa, korištenje goriva s većim udjelom bioetanola može smanjiti emisije ugljičnog dioksida i do 80 posto, zavisno o načinu proizvodnje. U kombinaciji s bio-naftom, moguće je postići ukupno smanjenje emisija do 40 posto.
Za sada je Super E20 u fazi testiranja i koristi se unutar službene flote kompanije Südzucker AG. Šira primjena još nije moguća zbog važećih normi koje dozvoljavaju maksimalno 10 posto etanola u benzinskim gorivima. Bez izmjene standarda, E20 se ne može zvanično prodavati.
Tehnički, većina novijih vozila može koristiti E20, ali proizvođači još nisu dali službene potvrde. Kod starijih modela mogu se javiti problemi sa pumpama i sistemima za ubrizgavanje goriva, dok se očekuje i blagi porast potrošnje – u prosjeku oko 3 posto.
ADAC ističe važnost transparentnih informacija i jasnih odobrenja od strane proizvođača prije nego gorivo bude pušteno u širu upotrebu. Slične nedoumice javile su se i prilikom uvođenja E10, zbog čega dio vozača i danas iz predostrožnosti koristi klasični Super E5.
Političku podršku standardizaciji E20 goriva dali su i zastupnici CDU-a u Evropskom parlamentu, koji naglašavaju da je prelazak na električna vozila sporiji od planiranog, dok će vozila sa motorima s unutrašnjim sagorijevanjem još dugo biti prisutna na cestama. E20 se zato vidi kao realno i brzo rješenje za smanjenje emisija u tranzicijskom periodu.
Iako Super E20 ne može zamijeniti potpunu energetsku tranziciju, predstavlja značajan korak u smanjenju negativnog utjecaja postojećeg voznog parka na okolinu. Njegova budućnost sada zavisi od političkih odluka, odgovora autoindustrije i prihvatanja od strane potrošača.